vrijdag 21 september 2012

Mister Rain

Ja, ja, vandaag is het officieel geen zomer meer! Weg met de shorts en de topjes, hallo laarsjes en vesten! Maar meneertje herfst brengt wel weer iets met zich mee waar je tegen op kijkt, maar stiekem ook van gaat houden.

Regen.

Regen is voor mij óf heel negatief, óf heel positief. Als ik weer eens een lange schooldag voor de boeg heb en het begint al met dat ik door de regen naar school moet fietsen, sta ik niet te springen. Haar gelijk weer van perfect stijl naar krullend en pluis, make-up op plaatsen waar het dus niet hoort te zitten, en die zompige schoenen waar je dan de hele dag nog op moet lopen... En ook gym, shoppen, naar je beste vriendin fietsen etc etc worden er niet leuker op.


Maar aan de andere kant, wat is er nou leuker dan op een zondagochtend wakker worden, de regen op je raam horen tikken, je nog een keer omdraaien en denken 'aaaah, ik hoef gewoon helemaal níks vandaag!'. En dat boek dat je nog moet uitlezen? Lekkere bank, kopje thee, koffie of warme chocomel, dekentje, en dat boek is zo uit. Of lekker bij de open haard zitten met je lover. Héérlijk.


Dus als je de volgende keer weer natgeregend wordt, denk dan aan het heerlijk warme kopje thee dat thuis op je staat te wachten en besef, zonder regen, geen zonneschijn :).
xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten