zondag 6 januari 2013

Zenuwen

Ik heb een paar emoties die ik verschrikkelijk vind als ik ze voel. Schaamte, verdriet, boosheid, jaloezie en walging zijn daar een paar van. Maar ik wil het hebben over een andere emotie. De emotie waar ik de laatste dagen vol mee zit. Het gevoel, tja is het eigenlijk wel een emotie?, dat onschuldig lijkt, maar zo vervelend kan worden. Zenuwachtigheid.

Zenuwen uiten zich bij iedereen volgens mij anders. Ik krijg er zo'n gevoel van in m'n buik, wat volgens mij iedereen wel heeft. Maar ik verlies ook m'n eetlust en ik krijg trillende handen. Over het algemeen ben ik alleen zenuwachtig over dingen dat met performen te maken hebben. Audities, optredens, rolverdelingen etc, etc. Het wordt dan bijna zo erg dat ik niet meer wil, terwijl ik performen het allerleukste vind wat er is. Lekker krom heh?

Zingend bij het kerstconcert op school.

En daar wil ik het over hebben. Ik heb jullie al verteld over mijn schoolmusical. Woensdag krijgen we de rolverdeling waar we al het hele jaar op zitten te wachten. En ineens ben ik bang. Dit komt, omdat ik niet weet wat er gaat komen. Ik ben een beetje een controlfreak en hier heb ik zelf geen invloed meer op. Maar hierdoor kamp ik wel al een paar dagen met verschrikkelijke zenuwen. Ik kan het album niet meer luisteren of niet meer aan woensdag denken zonder dat m'n handen weer gaan trillen haha!

Ik hou jullie op de hoogte! Al met al blijft Groot Toneel leuk, al ben je een boom dat 2 uur lang op dezelfde plek op het toneel moet staan, dus ik ben blij met alle uitkomsten die komen. Ik hoop wel dat die stommen zenuwen snel weg gaan! En eigenlijk heb ik ook wel weer heel erg zin in woensdag, want dat betekend dat we ein-de-lijk gaan beginnen met repeteren! Ik heb er zooooo'n zin in!!

Waarvan wordt jij zenuwachtig?

xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten