zondag 4 november 2012

ListReads


Zoals ik al eerder heb gezegd vind ik boeken lezen voor school helemaal niet leuk. Maar het kan leuker worden door een leuk boek te lezen. Lijkt me logisch. Met deze blogposts wil ik jullie advies geven over leuke boeken die je voor je lijst kan lezen.

De afgelopen tijd heb ik twee boeken moeten lezen. Eentje voor Nederlands en eentje voor Engels.

'Het Diner' van Herman Koch
Wat vond ik dit een super leuk boek zeg! Het is het eerste boek dat ik op mijn iphone heb gelezen en ik kon maar niet stoppen.
Het hele boek speelt zich af op één avond, wat ik erg bijzonder vond. Twee stellen gaan uit eten, omdat ze het over hun kinderen moeten hebben. De kinderen hebben namelijk iets vreselijks verkeerd gedaan en het helpt niet dat één van hun vader heel graag minister president zou willen worden.
Op het begin weet je niet wat je moet verwachten, maar het leuke aan dit boek vond ik dat het nog een onderlaag heeft wat je helemaal niet zou verwachten en het is ook nog eens spannend. Het is cynisch geschreven, maar daar hou ik van.
Volgens lezen voor de lijst hoort dit boek thuis in Niveau 3 en geven ze het 3 sterren. Ik zou persoonlijk het boek 4 sterren geven.

'The life and loves of a She-Devil' van Fay Weldon
Ik moest dit boek lezen voor Engels en ik ben er niet positief over. Het gaat over een hele lelijke vrouw die wraak wil nemen op haar man, omdat hij er vandoor is gegaan met een veel jongere, aantrekkelijkere vrouw. Dit doet ze door macht uit te oefenen op mannen en zichzelf helemaal te verbouwen totdat ze mooi is.
Het was een vreemd boek. Ik heb stommere boeken voor Engels gelezen, maar ook zeker leukere. Als je houdt van feministische boeken en niet bang bent voor sensuele scenes dat is dit boek wellicht iets voor jou. Het boek is niet in heel moeilijk Engels geschreven en het verhaal is makkelijk te snappen. Het is alleen best wel absurd allemaal.
Ik zou het boek 2.5 sterren geven.

Ik hoop dat jullie deze mini-reviews leuk vonden en er vooral wat aan hebben gehad.

xx

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten